Ken Hughes

Time Bending – How to catalyse creativity and innovation

Ken Hughes forteller om: Time Bending

Ken Hughes er en fenomenal foredragsholder som er etterspurt over hele verden på grunn av sine informative, innsiktsfulle og underholdende foredrag. Harstadkonferansen opplevde han i fri dressur i Oslo tidligere i år, og booket ham på direkten.

– Foredraget med Ken Hughes kommer til å bli et høydepunkt i neste års konferanse. Det er vi sikre på, til tross for at vi har et program spekket med fantastiske foredragsholdere, sier prosjektleder Børge Hoseth.

Tema for Harstadkonferansen 2017 er New Thinking, og Ken Hughes kommer til Vågsfjordens perle for å snakke om hvordan bedrifter og organisasjoner kan bli bedre på innovasjon.

– Enhver bedrift og organisasjon vet at kreativitet og innovasjon er de to tingene som fører til suksess. Problemet er at de fleste organisasjoner ikke greier å tenne den kreative gnisten hos sine ansatte. Dersom vi skal greie å tøye de eksisterende grensene, utfordre normene og løse problemer på helt nye måter, må vi endre måten vi tenker på. Vi må komme bort fra rutine-tenkingen, og her må vi starte hos det enkelte individ, forteller Hughes.

Med foredraget ”Time Bending”, der han tar utgangspunkt i sitt eget eksperiment om å gjøre én ny ting hver eneste dag i 365 dager, tok Hughes en TEDx-konferanse med storm.

– Kens foredrag på våt TEDx-talk tok publikum med storm. Hans engasjement, energi og karisma inspirerte delegatene, samtidig som budskapet om at vi må tilnærme oss alt ulikt, med nye perspektiver, ga grunn til ettertanke. Foredraget var perfekt balansert med tanke på underholdning og provoserende og tankevekkende ideer, skriver Dr. Nicolas Nicoli i et vitnesbyrd.

Ken Hughes er grunnleggeren av det irske selskapet Glacier Consulting, som gir råd til mulitinasjonale selskaper som Unilever, 3M, Coca-Cola, AXA og Heineken. Årsaken til at disse er på kundelista er at Hughes er en av verdens ledende ”consumer & behaviouralists” med en enorm kunnskap om hvorfor mennesker kjøper de tingene de gjør, og hvordan kan vi få dem til å kjøpe mer.

Twitter: @KenHughesIE